Szeretettel köszöntelek a Rajka klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajka klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajka klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajka klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajka klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajka klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Rajka klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Rajka klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A Régi (Trianoni) Rajkai zsilipet 1907-ben államköltségen építették fel, azért hogy a vízszabályozásban három szempontból is nagyon fontos szerepet lásson el.
Egyrészt, hogy a Nagy-Duna és a Mosoni-Duna-ág övezte Szigetköz árvízvédelmét szolgálja, egyúttal védelmet biztosítva a Mosoni-Duna-ág másik oldalának. A rajkai zsilip megépítésével feleslegessé vált, hogy 40-40 km hosszú árvízvédelmi töltést kelljen kiépíteni a Mosoni-Duna-ág felső szakaszának a két partján.
Másrészt a zsilipet belvízelvezetés céljából emelték, hiszen ha a Mosoni-Duna-ágat két oldalról beszorította volna a töltés, az árokhálózatokból a víz kiemelésének az egyetlen módja a gépi átemelés lett volna. Árvízvédelmi töltések nélkül és a Mosoni-Duna-ág vízszintéjének alacsonyan tartása mellett viszont biztosítottá vált a természetes esés, a közvetlen gravitációs blevezetés.
Harmadrészt, a zsilip elvben lehetőséget biztosított a Mosoni-Duna-ág vízi erejének kihasználására és hajózhatóvá tételére is. A rajkai zsilip egy hajózsilip felső hídfőjeként épült ki, azzal az elképzeléssel, hogy egy alsó zsilip hozzáépítésével azt hajózó medenceként is használhatóvá lehetett tenni.
A Homoki mellékágrendszer vízpótlása, így ma már a zsilipen átfolyó Homoki hallépcsőt 2015. évben helyeztük üzembe.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!